Valamikor a 3. évezred elejének dereka táján, az Index erdélyi rokonánál született egy kezdeményezés Székely-magyar szótár néven. Azt nem tudom, hogy kisérleti jellegel vagy csak egyszerűen mókából indult, de én is buzgón beküldtem pár szót, amelyeket annak rendje és módja szerint lajstromba is vettek. Ne kérdezzetek, hogy miket küldtem, mert ma már csak egyikre emlékszem. Viszont pár nappal ezelőtt teljesen gyanútlanul megvásároltam a Sántha Attila Székely szótárát – amely az online adatbázisból nőtte ki magát – és otthon vágott hátba a döbbenet, hogy az adatközlők között én is szerepelek. Nagyon helyes!

Ki gondolta volna akkor, hogy közel tíz év elteltével majd ilyen ügyes-bajos blogom lesz mint ez itt? Talán Kalapos Mózsi bá, de mindent még ő sem tudhat.

A lényeg:
Nem számít, hogy kül- vagy belhoni magyar vagy, ajánlom, hogy lapozd fel a könyvet vagy kedvcsinálónak nézz bele az online kiadásba. Garantáltan lesz pár kellemes perced.

üdv
cámpuszmadár

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mondtakvolt.blog.hu/api/trackback/id/tr262438701

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása