szegénységi bizonyítvány

2009.06.29. 08:00

Az illetékes hatóságtól valaki részére kiállított bizonyítvány, hogy ő, illetve szülei nem bírnak annyi vagyonnal, amennyi a kérdésben forgó üggyel összekapcsolt költségek fedezésére szükséges.

– Nem tudja kend, hogy a szegények házába fölvétetéshez szegénységi bizonyítvány kell. Most jártassa meg kend frissen a csizmáit a kerületi elöljárósághoz, s adasson magának szegénységi bizonyítványt. Nem kell rá bélyeg. Mehett!
Jókai Mór: A gazdag szegények

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ritkán, de ilyen is előfordult; nagygazdáékhoz hívtak szüléshez. Bár én községi bába voltam, vagyis a szegények bábája, de azért mehettem olyan beteghez is, akik nem szegénységi bizonyítvány alapján vettek igénybe, hanem tudtak fizetni is. De kevés nagygazda volt ezen a környéken, s akik jómódban éltek, azok ritkán szültek.
Szécsi Mária: Szegények bábája

A szegénységi bizonyítvány jelentése és eredete.
Forrás: Pallas Nagy Lexikona

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mondtakvolt.blog.hu/api/trackback/id/tr201203272

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nekem mindig anyukám mondta volt... pedig be jó gyerek voltam.
Ez tök érdekes, nem is tudtam,hogy ilyen létezett... Ráadásul pont onnan való az emlék, ahol én lakom. :) Nagyon érdekesek az ilyen régi dolgok, és milyen érdekes, hogy megmaradt a mai szóhasználatban a "szegénységi bizonyítvány" - és hogy ma már inkább az értelem hiányára utal, holott valóban anyagiakkal volt kapcsolatos...
Köszi, tetszett a poszt! :)
@xilluci: oh, köszönöm kedvesem, ha rám tetszett gondolni.
süti beállítások módosítása